MENU OH MENU!


Hai! hai! dan hai lagi..hehehe.. ni kali ada dua menu. okey mari kita cerita satu persatu tentang menu kita hari ni..hehe1. Kuih Kiningjaram

Kuih ini merupakan salah satu daripada kuih yang paling saya minati. Rasanya agak manis,berminyak dan bahagian yang paling saya suka adalah bahagian pinggirnya yang agak hangus.. sebab apa.. Okorup bo..hahaha (Rangup ba..). Bahan2 yang diperlukan untuk membuat kuih ini ialah minyak makan,tepung beras dan gula..klu mau pewarna buli jg. Uli dan guring... salasai.. siap untuk dihidangkan. Bah apalagi jan kamu malu2 order ja..dua keping ja tu sa taruh disana. Masih banyak lagi baru mau guring yg. lain. Apa? harga? alah.. murah ja 20sen ja tu..



2. Menu yang kedua saya beri nama Tadong Om Sada Takanon

Sebab, dlu2 masa sa masi kici paling mewah la tu makanan tu.. klu ayam paling pun 2 bulan baru satu kali merasa..klu sekarang hari2 pun buli..Bilang urang jan pernah lupa itu kesusahan klu sudah senang sikit.. hehe menyimpang pla. Gabungan menu tu sa perolehi ketika mkn tengahari di tempat kerja tadi. Tadong adalah beras tradisional daerah Kota Marudu. Klu tempat kwn2 ada jg ka beras ni? .Beras ini sangat sedap dan berkhasiat. Adalah dipercayai jika makan beras ini (yang sudah ditanak ba..) kandungan darah merah akan meningkat disebabkan oleh kandungan iron yg tinggi di dalamnya. Oleh itu sa syorkan menu ini kepada kwn2 yg mempunyai masalah kurang darah merah (Haemoglobin). Tambah lagi ada ikan putih kici yg. di rebus.. adusss.. sedap hingga meninggurup mangkuk.( minum sup terus dimangkuk) hehehe.. Nasi putih pla sengaja disediakan (Bonus.. hehehehe). Harga? kejap a..toki kira dlu... hahaha..

Selamat mengorder.. jumpa lagi!

p/s: Sa guna bahasa rojak ni.. sengaja kasi paning kapala kamurang..hehehehe

2 comments:

ILLIE said...

lama suda inda makan nasi tadong..sia masi ingat lagi..ada urg kg sia tanam padi tadong di bukit..sia pigi ikut mongomot..sikarang ada lagi kaini baras tadong???

bah..jgn lupa kasi masuk sini tu kui punti sama wajit ah..

Tulunbunou said...

mengimbau menu kampung dari jauh ka tu illie..hehehehe..cian... mc ada lg tu illie. baru ja sa minta bibit dia tpt kwn sa. wajit dan kui punti, okey.nanti sa kc masuk sini a... nantikan shj kemunculan makanan urang kampung yg seterusnya..

Post a Comment

 

KADAI KUPI 555 Powered By Blogger © 2009 Ayliak | Theme Design: ooruc